Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Czy prowadzicie kursy stacjonarne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu?


Nie. Nasze zajęcia są prowadzone w pełni on-line, czyli przez internet, co oczywiście znosi jakiekolwiek bariery lokalizacyjne. Możesz uczestniczyć w zajęciach będąc w dowolnym mieście czy nawet kraju - jedynym warunkiem jest dostęp do internetu, pozwalający na uczestnictwo w telekonferencji.

Czy prowadzicie kursy nie-online?


Nie. Nasze zajęcia są prowadzone w pełni on-line w formie wideokonferencji internetowej. Ćwiczenia prowadzone są na prawdziwym sprzęcie sieciowym Cisco poprzez połączenie do zdalnego pulpitu komputera laboratoryjnego. Więcej na temat formy prowadzenia naszych zajęć można przeczytać w zakładce INFORMACJE.

O co chodzi z wersjami kursów CCNA? Na waszej stronie kurs CCNA ma wersję 3.0, a czasem spotyka się wersję 5.0 czy 6.0?


Cisco stosuje dwie numeracje wersji CCNA - jedna dotyczy egzaminu, który należy zdać aby otrzymać certyfikat CCNA, a druga określa szkolenia prowadzone przez Akademie Cisco, które do tego egzaminu przygotowują. Obecnie obowiązujący egzamin CCNA nazywany jest "200-125 CCNA v3.0" - chodzi tu o to, że jest to egzamin w wersji 3. Z drugiej strony oficjalne Akademie Cisco prowadzą kursy przygotowujące do tego egzaminu i obecnie taki kurs nazywany jest "CCNA R&S 6.0" - chodzi tu o to, że jest to 6 wersja szkolenia CCNA. Kurs w wersji 6.0 przygotowuje do egzaminu w wersji 3.0. Wcześniej było tak, że kurs w wersjach 5.0 i 5.1 przygotowywał do egzaminu w wersji 2. Tak na prawdę jedynym jednoznacznym określeniem zakresu programowego egzaminu CCNA jest jego numer kodowy - obecnie jest to 200-125. Wszelkie inne numery wersji mogą być przez różne osoby podawane różnie i jest z tym spore zamieszanie. Dlatego szukając kursu przygotowującego do obecnej wersji egzaminu należy obecnie szukać kursu oznaczonego numerem 200-125 - wtedy nie ma wątpliwości. Poprzednie numery kodowe egzaminów CCNA to 200-120 i 640-802 - jeśli ktoś oferuje kursy przygotowujące do takich egzaminów, to obecnie są one już nieaktualne i program takiego kursu nie odpowiada wymaganiom obecnego egzaminu CCNA. Naturalnie nasze kursy przygotowują do najnowszej, obecnie obowiązującej wersji egzaminu.

Czy wystawiacie faktury VAT dla firm?


Naturalnie, jak każda firma legalnie działająca na polskim rynku, wystawiamy faktury dla innych firm. Faktury te nie zawierają jednak podatku VAT gdyż nasza firma jest z niego zwolniona. Jest to zwolnienie podmiotowe na podstawie art. 113 ustawy o podatku od towarów i usług (księgowi będą wiedzieli o co chodzi). Nie jest to nic nadzwyczajnego i mimo, iż od naszych faktur nie można odliczyć VAT, to nadal można je zaliczyć do kosztów działalności gospodarczej. Więcej w temacie faktur oraz wzór przykładowej faktury można znaleźć tutaj: https://www.lanpulse.pl/faktury

Posiadam w domu Neostradę w najmniejszym wariancie (download 10Mbit, upload 1Mbit). Czy z takim łączem mogę uczestniczyć w szkoleniach on-line?


Teoretycznie tak. Nasz dostawca rozwiązania do prowadzenia wideokonferencji określa minimalną przepustowość łącza, potrzebną do prawidłowego uczestnictwa w spotkaniach, na 1Mbit/s. Tak czy inaczej jednak zawsze proponujemy wcześniej wykonać test. Umawiamy się wtedy na jakiś termin i zestawiamy testową telekonferencję. Jeśli będziesz zadowolony z wyniku poprosimy Cię o potwierdzenie chęci uczestnictwa w zajęciach.

Czy mogę uczestniczyć w szkoleniu on-line będąc podłączonym przez internet mobilny LTE?


Nasze doświadczenie pokazuje, że jak najbardziej tak. Przy czym trzeba tu wziąć pod uwagę, że takie połączenie jest mniej stabilne i czasem mogą się zdarzyć sytuacje, gdy odbiór będzie gorszy, ale mieliśmy kilku uczestników, którzy korzystali z LTE i tylko czasem występowały u nich drobne i krótkotrwałe problemy z połączeniem. Tak czy inaczej przed potwierdzeniem uczestnictwa w zajęciach proponujemy wykonanie testowej telekonferencji.

Czy do uczestnictwa w szkoleniu on-line muszę mieć jakiś dodatkowy sprzęt, czy wystarczy domowy komputer?


Wystarczy zwykły domowy komputer lub laptop, jednak wymagamy aby uczestnicy posiadali przy nim dwa monitory. Tylko taka konfiguracja sprzętowa pozwala w pełni uczestniczyć w ćwiczeniach. Ponieważ nie wszyscy posiadają w domu dwa monitory oferujemy możliwość nieodpłatnego wypożyczenia dodatkowego monitora na czas szkolenia. Monitor podłączany jest do komputera przez USB, więc nie trzeba posiadać specjalnej karty graficznej. Monitor najczęściej dostarczany jest przy pomocy paczkomatów, co stanowi bardzo wygodne rozwiązanie, tak samo również odbieramy monitory od uczestników po szkoleniu. Przesyłka nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami.

Czy zamiast dwóch monitorów przy jednym komputerze mogę uczestniczyć w szkoleniu używając dwóch komputerów?


Jak najbardziej. Dwa monitory są potrzebne przy wykonywaniu ćwiczeń, aby na jednym monitorze śledzić prezentację, a na drugim wykonywać zadania na komputerze laboratoryjnym. Ponieważ system telekonferencji, w którym jest prezentacja, oraz system kontroli zdalnego komputera laboratoryjnego są od siebie zupełnie niezależne, to można na jednym komputerze uruchomić telekonferencję, a na drugim program do obsługi zdalnego pulpitu komputera laboratoryjnego. Nie ma z tym najmniejszego problemu jeśli oba komputery są podłączone do internetu.

Czy mogę uczestniczyć w szkoleniu CCNA będąc w innym kraju?


Ależ oczywiście. Internet, oraz forma prowadzenia naszych szkoleń (w pełni on-line), absolutnie znoszą jakiekolwiek bariery lokalizacyjne. Problemem może być co najwyżej strefa czasowa - zajęcia odbywają się najczęściej w weekendy w godz. 9:00 - 17:00 lub w tygodniu w godz. 18:00 - 22:00 czasu polskiego.

Czy wysyłacie materiały szkoleniowe również za granicę? Czy wiąże się to z dodatkowymi kosztami?


Naturalnie wysyłamy komplet materiałów szkoleniowych również za granicę - w obrębie Unii Europejskiej nie wiąże się to z żadnymi dodatkowymi kosztami dla uczestnika. Wyjątek stanowi ewentualne wypożyczenie monitora - w Polsce wysyłamy go i odbieramy od uczestników bezpłatnie, natomiast w obrębie Unii Europejskiej wysyłamy monitor na nasz koszt, ale prosimy o zwrot już na koszt uczestnika. Jeśli chodzi o obszar poza Unią Europejską, to prosimy o partycypowanie w kosztach w wysokości zależnej od danego kraju - szczegóły ustalamy indywidualnie.